1. Ön expertiz

a) Motor görsel incelemeye tabii tutulur. Gövdesinde , Kaplin, Mil , Klemens vb. yapı ve aksesuarları incelenerek durum tespiti yapılır ve bulgular kayıt edilir.

b) Kaplin veya kasnağın mil üzerindeki konumu kumpas ile ölçülerek kayıt altına alınır. Kaplin/kasnak mevcut ise çektirilerek demonte edilir. Kasnak vidalı sıkma tip ise civataları sökülerek demonte edilir. Kaplin/kasnak  sıkı geçme ise varsa sabitleme civatası sökülür.

Kaplin/kasnak 120 derece açılı özel çektirme makinesi ile çektirilir. Toleransı sıkı olan kaplin/kasnak 'larda malzemeye zarar vermemek için oksijen kaynağı ile ısı uygulanarak demontaj gerçekleştirilir.

c) Müşteriden alınan bilgiye göre oluşan mevcut problem sebepleri hakkında ön fikir elde edilerek uygulanacak normal ve ileri expertiz yöntemleri belirlenir.

d) Kaplin/kasnak demonte edildikten sonra komparatör ile kaplin yeri salgısı ölçülür. Kaplin yeri salgısı standart olarak mil kaplin yeri ortasından yapılarak salgının  %3-5 sınır değerinde olup olmadığı kontrol edilerek kaydedilir.

2. Demontaj​

a) Kapaklar nokta ile markalandıktan sonra civataları sökülür. Varsa çektirme civataları veya levye yardımı ile kapaklar demonte edilir. Ağır kakaplar vinç yardımı ile veya hafif kapaklar el ile mil üzerine düşürmeden demonte edilerek üniversal palet üzerine konulur.

b) Rulman ve yağlama flanşları çektirmeler ile demonte edilir. sıkı toleranslar için oksijen kaynağı ile ısı uygulanır. Yağlama flanşlarında setüskür civataları varsa gevşetilir.

c) Kömürler sökülür ve ihtiyaç olması durumunda kömür hamili demonte edilir.

d) Rotor miline uygun çapta boru takılarak çift vinç yardımı ile veya tek vinç ile karşıt ağırlık oluşturarak stator içerisinde demonte edilir.

3. Expertiz

a) Kapak ve rulman toleransları ve mil ile kaplin/kasnak toleransları iç ve dış çap mikrometreleri ile ölçülerek mekanik expertiz formuna kaydedilir.

b) Sağlam olan sargıların izolasyonu megger cihazı ile ölçülür ve elektrik expertiz formuna kaydedilir. İzolasyon düşük ise enerji kabloları  klemens bağlantılarından sökülür ve izolasyon düşüklüğünün nerden kaynaklandığı tespit edilir.

c) Isı ölçer ve ısıtıcıların avometre ile ölçülerek direnç kontrolleri yapılır.

d) Nüve hasarı kontrol edilir . Mümkünse sarımı yapılacak nüveye ısınma testleri yapılır.